Ситуація на ринку праці аномальна: кого шукають роботодавці та скільки платять

Новини

В Україні залишається аномальна ситуація на ринку праці. Роботодавцю дуже складно знайти фахівців, при цьому кількість вакансій зростає швидше, ніж кількість резюме. Серед лінійних співробітників найбільш високооплачуваними залишаються медіабайєри (вони можуть заробляти 51 тис. грн на місяць).

Про це йдеться в даних статистики opendatabot. Ситуація на ринку праці в Україні погіршується з кожним місяцем.

Кого шукають роботодавці

Найбільш потрібними залишаються вчителі. У цій сфері зафіксовано приріст кількості вакансій у 10%, наприклад, на 14% більше пропозицій щодо роботи для вчителів англійської мови. У липні також більше можливостей знайти роботу у сфері культури, музики та шоу-бізнесу (плюс 8%). Число пропозицій для юристів зросло на 7%. Всього відкрито 93 тис. вакансії (і це дані лише кадрових порталів, реальна кількість може бути значно вищою).

Число резюме при цьому збільшилося лише на 2%. Шукають роботу пенсіонери (серед них кількість резюме зросла на 3%). Найбільша частка кандидатів у пошуку – люди без досвіду роботи (35%). Важливо, що частка претендентів на досвід 5+ років трохи менше – 33%.

Який досвід є у тих, хто шукає роботу

Водночас майже половина роботодавців розглядає пропозиції щодо роботи лише для тих, хто має досвід роботи. Знайти співробітника з досвідом дуже складно.

Який запит у роботодавців
Хто найбільше заробляє

Серед лінійних працівників найбільші зарплати місяць поспіль зберігаються у медіабаєрів – 53 тисячі гривень. До топ високооплачуваних фахівців також увійшли водії-міжнародники — середня зарплата 42,5 тисячі гривень, і бізнес-аналітики – 38,7 тисячі гривень.

Жінки все ще частіше шукають роботу: 130 тисяч жінок, які створювали чи оновлювали резюме проти 96,4 тисячі чоловіків. Криза в українському ІТ триває. Експерти зазначають, що українському айтішнику, щоб знайти роботу, недостатньо бути просто класним – потрібно самому відгукуватися на вакансії.

Загалом у липні рекрутери опублікували 13,9 тисяч вакансій – майже стільки ж, як у червні. А ось кандидатів, які активували профіль, збільшилося на 5% до червня – 20,5 тисяч. Найбільше вакансій публікується для маркетологів (11%), JavaScript (7,5%), Sales (5,8%), DevOps (5%)

Найпопулярнішими серед нових користувачів у липні залишаються рітейл (роздрібна та оптова торгівля) та автобізнес. Вперше з початку великої війни українці знову повернулися до поїздок. Так, за даними сервісу для купівлі залізничних квитків Railwaybot, у липні було зафіксовано найбільшу кількість покупок квитків з початку повномасштабної війни. Найбільш затребуваними у пасажирів були маршрути до Києва, Львова та Дніпра.